תערוכות נושא היסטוריות 

התערוכות ההיסטוריות מבוססות על חומרי הארכיון הרבים והמגוונים: מסמכים ותעודות, תמונות, קלטות ווידאו ושמע, חפצים ועוד. התערוכות ההיסטוריות מציינות אירועים , תהליכים ואישים מרכזיים בתולדות התנועה הציונית ובתוכן התערוכות:
פתחו את השער – תערוכה לציון 100 שנות התנועה הקיבוצית .
דמותו של מנהיג– יצחק טבנקין- במלאות 100 שנה לעלייתו לארץ ו-40 שנה ליד טבנקין
קלוסובה שלי – תערוכה על חוות ההכשרה המיתולוגית של תנועת "דרור" בפולין
קיבוץ רמת גן– סיפורו של קיבוץ רמת גן שהוקם בשנות השלושים ופעל במשך מספר שנים בעיר רמת גן

שעות פתיחה:

תערוכות הארכיון פתוחות לקהל הרחב ללא תשלום

בימים א'-ה' בשעות 10:00- 14:00.
ניתן להזמין הדרכה בתשלום בהודעה מראש.

אוצרת התערוכות : דליה קינן

תבנית. נוף מולדת.

התערוכה תבנית נוף מולדתו מציגה את מורשת הצילום בקיבוץ שלאחר קום המדינה בעזרת נקודות מבטם של שלושה צלמים תוך שימת דגש על צילום טיפולוגי – סדרתי, המשלב מבנים בקיבוץ, דמויות בני האדם והדהוד של מסעות השוטטות של בני הקיבוץ ברחבי הארץ.

זום

"זום, מבט מבפנים מבט מבחוץ"
קריאה מחודשת על הוויית החיים בנגב – דרך פריזמה של 14 אמנים

השביל הזה מתחיל כאן עזריה אלון

עזריה אלון " על מפעל חיים" תערוכה צילומי קיבוץ, מדבר, נוף וטבע. בתערוכה מתקיים מפגש עם חלוץ הטבע, עזריה אלון המדריך של כל הטיולים המצולמים – חברי תנועת המחנות העולים, יחידות הפלמ"ח, מטיילי החברה להגנת הטבע, כיתות בית-ספר וחברים מקיבוץ בית השיטה.

בין קודש לחול ירמיהו בן צבי

התערוכה על תרבות החג בקיבוץ באה להציע הצצה דרך הכרזות של ירמיהו בן צבי חבר קיבוץ רמת יוחנן על תרבות עשירה שנבנתה בד בבד עם הקמת האוהל הראשון בקיבוץ.

חלוציות מבעד לדגלים

דגלי תנועות הנוער בגולה ובארץ, (כולל דגלים ששרדו את השואה).
תערוכת הדגלים מספרת את סיפורן של תנועות הנוער החלוציות שללא חלומן ומפעליהן,

חלל מחפש משמעות

"נלבישך שמלת בטון ומלט" – צילום הגלריות הקיבוציות.
אוצרות וצילום: אתי חן-ברייר, נטע שפירא.

קיבוץ רמת גן

סיפורו של קיבוץ רמת גן הוא סיפורה של החלוציות בימי "המדינה שבדרך". בשנות השלושים והארבעים נוצרו "קיבוצי הכשרה" בפרברי הערים והמושבות, מקומות בהם ניתן היה למצוא עבודה עד לעלייה להתיישבות הקבע.

מרד של תקווה

התערוכה "מרד של תקוה" מביאה את סיפורו של מרד גטו ורשה. (תערוכה אשר נרכשה מתנועת דרור ישראל), התערוכה מקיפה צורות התנגדות רבות ואת חלקן של הנשים בהן. מוזיאון יד טבנקין נתן הרחבה עם מבט מגדרי. סביב סיפור חייהן ותיאור פועלן של שש נשים בתקופת מלחמת העולם השנייה והשואה.

קלוסובה שלי

הסיפור של "קלוסובה" הוא סיפורה של החלוציות הציונית עוד טרם הקמת המדינה. בני נוער מהפכניים חדורי אמונה עמוקה ביכולת לשנות אורח חיים, מנהגים מסורת. מורדים בהורים בדת ובכל מה שייצג את העולם הישן.

תכלת וארגמן